Astrid och Elitfotboll

Tjena.
De gick ett par veckor sen kom de.
Jag har hållt mig lugn inte sagt någonting dumt, sen hittade jag en nyhet som gjorde mig förbannad och jag skulle bara kolla vilken grupp jag är med i på facebook, åh då fick jag för mig att jag skulle dela med mig inför allihopa som i efterhand kanske inte var så särskilt smart.
De handlar givetvis om Astrid Lindgren.
Att hon är överskattad är ingen tvekan om, sen att hon ska vara med 200 kronors sedel är ju fruktansvärt.
Att motförslaget Eddie Meduza har 14 500 mer anhängare säger ju allt.
Men de var inte de jag skulle skriva om.


Sitter och kollar på elitfotboll förstår inte vad jag gör fel själv när jag spelar fotboll.
Dem gör ju samma rörelser springer i samma luckor samma gräs (okej mer kortklippt och mer ansad) men ni förstår min poäng. Förstår inte hur likadana människor som jag kan göra allt de där med en boll medans jag med samma rörelser får helt olika resultat.

Hör ni avundsjukan växa under tiden jag skriver? Dem gör samma sak fast lite bättre och spelar i andra länder och har 5 gånger så feta bankkonton än vad jag själv har. Men nu ska jag vara lite storsint och säga de är väl just som är tjusning med sport på teve överhuvudtaget att se folk lik en själv göra helt otroliga grejer med en fotboll (puck).
Tänk dig att du sett någon riktigt bra match eller någon häftig grej på plan åh sen går du ut på gräsplan eller ishallen och försöker göra samma grej då inser ni hur svårt de är.
Coolt eller hur att se folk med samma förutsättningar som du vara så himla mkt bättre.
De är just de som gör att jag älskar att se på elitfotboll i många timmar.

Tänk på de.
Clemme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback