Kvinnor är inte smartare än Män.

Genus.

Den eviga diskussionen mellan könen om vem som är smartast eller inte.
Personligen börjar jag tröttna på den, för tjejer säger alltid att de är dem och killarna hävdar att de är ju givetvis dem.

Många feminister gillar att hävda att världen skulle vara annorlunda och bättre om de var kvinnor som styrde. Fråga när om de är verkligen sant?? Jag tvivlar faktiskt. Som de är nu så är de mer så att männen som får jobben är antingen kvalificerade eller får de genom svågerpolitik samt historiken talar för att de är män som ska styra.
Men så finns de andra sidan som kvinnorna mer än gärna glömmer bort, att kvinnor får höga positioner genom kvotering och inte genom lämplighet för den uppgiften. Därmed inte sagt att dem kvinnorna är osmarta, men mer så att jag tycker att de visar hur dum hela diskussionen egentligen är.

När jag var yngre så fick man alltid höra att tjejer var mkt mognare och smartare, och att man räknade mer så dem är 3 år äldre än oss mognadsmässigt sätt. Genom åren har jag verkligen upptäckt att de inte stämmer. De finns dem som är smartare, men de finns lika många tjejer som om man får vara fräck säga hjulet rullar men hamstern är död.
Givetvis finns de killar som samma regler för.
Man brukar säga tjejer är bättre teoretiskt och killar bättre praktiskt. Må vara sant, men jag anser att den som tillämpar båda delarna bäst och snabbast är nog den som är smartast.

Summan av de här är följande.
Att avgöra hur smart man är skulle jag säga är en kombination av snabbtänkt, kunna tänka strategiskt (logiskt) men även kunna tillämpa teori i praktik på ett lämplig sätt. De kan inte avgöras via kön utan de är bara enbart hur mkt man hushåller där uppe i hjärnan plus hur man tar in ny information.
Att påstå tjejer är smartare än killar, är som att påstå att man är bättre än någon annan på någonting utan att ha något konkret att peka på. En kommentar utan substans helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback