Tristess och arbetslöshet.

Mitt i veckan blogg inlägg.
Känner väl att inspiration borde flöda efter lite kommentarer och råd på vad jag borde blogga om.
Men jag vill inte frångå mitt koncept så jag kör vidare på random stil.
I dagarna så har jag efter vart i Stockholm förra veckan och firat hela helgen spenderat hela veckan inomhus i princip. Har väl levt som en äkta arbetslös människa.
De fina med att vara arbetslös är att man njuter av de i cirka 1 vecka. Sen blir man less.

Förstår hur folk som är arbetslösa förlorar hoppet, när dem varit så i ett par månader eller år.
Man får de här känslan man vet hur bra man hade de, när man förlorat de om ni förstår hur jag menar.
Mitt råd till arbetslösa är egentligen bara så här.
Istället för att tappa hoppet gäller de att bara försöka ännu hårdare och hitta nya vägar. Jag skulle säga jag har tur med mina jobb, men sanningen är att jag gör de svåra enkelt.
De vill säga besöka ställena personligen är ett mycket bra tips, då får personen ett bra intryck av en och de blir lättare för dem att känna igen dig när du skickar in din arbetsansökan.

Nu är de bara lite mindre än 2 veckor kvar innan jag åker upp till Åre och börjar jobba, lite därför jag inte ansträngt mig för att leta jobb just nu. Poängen är så fort du har fastnat i en rutt som inte går att komma loss gör något helt nytt, som du inte ens hade kunnat överväga tidigare, så kommer du bli förvånad över resultatet.

Clemme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback