Pannkaks torsdag och underskattning.

Torsdag kväll.
Sitter här funderar på hur jag ska få till min middag.
Pratade tidigare under dagen med min kombo(min rumskompis)om olika maträtter och kom fram till jag har verkligen under tre dagar varit oerhört sugen på potatisbullar.

Sen kom vi in på ärtsoppa pannkaka och kom ni ihåg när man var liten så gjorde föräldrarna om dem orkade eller man var snäll ordning ärtsoppa först sen fick man pannkaka efter de varje torsdag. Bruka vara så ungarna hatade ärtsoppa, men ville verkligen ha pannkaka.
Så Mamma sa att man fick ingen pannkaka förrän man åt ärtsoppa.
Riktig tortyr innebar att man gjorde sina läxor först sen fick äta ärtsoppa innan man belönades med pannkaka.
Ni hör vilken hemsk barndom man hade där. Jag mena läxor först och sen ärtsoppa.

Vad har man gjort för att förtjäna de där. De är lite annorlunda nuförtiden. För de första så anser jag mig vuxen då jag har faktiskt fyllt 24 bast förra året och sen kan jag göra va fan vill vilket innebär om jag känner för de så äter jag pannkaka utan ärtsoppa. Visst är de skönt att vara vuxen ibland.
Att ta sådana beslut att man hoppar över de tråkiga för att förgylla sitt liv med Pannkakor.
De finns oerhörda fördelar med att vara vuxen, ingen som kan bestämma över en man får ta till sig friheter inom de mesta fast ändå när man kommer hem till sina föräldrar så barn i deras ögon.


Många bruka säga de var bättre när man var yngre men jag ställer frågan var de verkligen de?
Tänk efter allt de ni får uppleva nu, skulle ni mycket hellre byta de mot de ni upplevde när ni var liten??
Tänk innan ni säger önskar ni vore små igen. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.


Clemme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback