Konstiga yrken

Ett yrke har jag alltid förundrats över hur man blir är matkritiker.
Ser såna på tv som smakar allas mat och sen säger this is not good eller rent ut sagt presentation är kasst.
Visst jag fattar när folk som Gordon Ramsay eller andra kända kockar kan säga för då har dem lite tyngd bakom
deras ord iform av deras matkunskap samt yrke.
Men hur blir man de från början liksom? En Kock som tröttnar på att stressa runt i köken och bestämmer sig för att
gå runt och testa mat och säga vad dem kan förbättra?
Eller en vanlig svensson där hemma med lite (fördomsfullt jag vet) rundare mage som säger sig äta de mesta som går äta och
känna sig berättigad att kunna leva på att smaka på mat och kritisera vad som är bra och dåligt med maten på olika krogar?
Den person har ätit allt som funnits och kände efter första måltid han seriöst satte ner sig för att verkligen smaka av
maten gissade rätt på att gröten hade för lite salt och sen bestämde sig de här var hans kall? Tänk om de är så de går till?
Då jävlar då kanske jag har hittat mitt drömyrke. Eller vänta jag gillar inte stark mat så de skulle inte funka.
Exotiska yrken !
Ett yrke har jag alltid förundrats över hur man blir är matkritiker.
Ser såna på tv som smakar allas mat och sen säger this is not good eller rent ut sagt presentation är kasst.
Visst jag fattar när folk som Gordon Ramsay eller andra kända kockar kan säga för då har dem lite tyngd bakom
deras ord iform av deras matkunskap samt yrke.

Men hur blir man de från början liksom? En Kock som tröttnar på att stressa runt i köken och bestämmer sig för att gå runt och testa mat och säga vad dem kan förbättra?
Eller en vanlig svensson där hemma med lite (fördomsfullt jag vet) rundare mage som säger sig äta de mesta som går äta och känna sig berättigad att kunna leva på att smaka på mat och kritisera vad som är bra och dåligt med maten på olika krogar?

Den person har ätit allt som funnits och kände efter första måltid han seriöst satte ner sig för att verkligen smaka av maten gissade rätt på att gröten hade för lite salt och sen bestämde sig de här var hans kall?
Tänk om de är så de går till?
Hmm jävlar då kanske jag har hittat mitt drömyrke. Eller vänta jag gillar inte stark mat så de skulle inte funka.
Clemme over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback