Politiska himlen & diverse gräl.

Tja.

Skulle inte bli så politisk blogg de här, men jag sa ju från början att jag ska skriva de jag känner för.
De har hänt mkt på sistone och på söndag är de val. Jag är som många känner till kanske inte moderat fullt ut men jag stödjer de blå partiet helhjärtat.

Att rösta rödgrön övergår all min förstånd skulle jag påstå. Eller de kanske är hårt att säga så men mycket av de dem står för kan jag inte ställa mig bakom. Den så kallade "välfärden" har vi varit med om tidigare och de har bevisligen varit dålig för Sverige och nu vill folk gå tillbaks till de igen? Nej knappast hoppas verkligen inte att de inte blir så. Men de som stör mig i mest i de här valet är när man säger att man är för blått parti är normala svaret var inte så självisk och tänk på andra.
Här är min fråga ? Varför skulle jag tänka på andra när jag är jävligt säker på att dem inte tänker på mig när de gäller att rösta och min rätt att vilja gå till sjukhus. Jag skulle påstå av alla personer man träffar på dagligen don`t give a rats as about what iam been through at the hospital or dentist. Okej kanske 80 % men ni fattar poängen.
Jag tycker fan jag ska ha rätt att avgöra vad jag vill göra med mina pengar istället för att dem pengarna ska försvinna i någon svart skattehål som går till betala något onödigt som kungabröllop eller bygga någon fin staty av någon jag inte bryr mig ett skit om.
Så blått om jag och svenska folket får välja om vi ska få Sverige att röra sig framåt istället för bakåt som rödgröna vill att vi ska göra.

Nu till något annat.
Har äntligen fått lite ledigt i veckan har fått två erbjudande om jobb men tackat nej behöver vila upp mig och umgås med mig själv och kompisar. Livet rullar på de finns jobb i Östersund har blivit erbjuden provjobb på yttligare ett ställe och jag förstår inte hur folk kan påstå att de inte finns jobb. De handlar om vad man är beredd att göra.
Ännu mer semester ligger framför mig då jag åker bort den 28 september en vecka till en okänd stad och sen en månad senare åker vi 4 grabbar till new york för att göra oss ännu coolare och äntligen ta steget över atlanten.

Jamen dåså lite gott och blandat inlägg blir ännu bättre uppdatering i slutet av veckan ska bli bättre på att blogga gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback