Omvärlden

Den som sa att människan skulle ta kål på sig själva, alltså få hela jorden att gå under måste ha varit
väldigt långt före sin tid. De känns som de hela började med 9/11 mot twin tower och sen har bara fortsatt.
Ingen fick ju tag i Osama Bin Laden utan bara Saddam Hussein tillfångatogs.
Nu känns de som vardagsmat när man läser artiklar och tidningar om attacker hit och dit självmordsbombare här
mord där borta. De är sjukt att de inte förvånar en längre utan de är som sagt numera vardagsmat.
Vart har världen kommit idag? De är inte så att vi står och stampar på ett och samma ställe utan vi utvecklas
på ett otäckt sidospår. Jag betvivlar att mina barn som jag hoppas få i framtiden långt framöver kommer kunna leva
tills dem är 70 år utan att leva i skräck sista åren över att någon som ska bomba eller mörda dem.
Jag har aldrig varit för naturen och de här med "grön miljö" men skulle någon få slut på allt mördande och bombade
så skulle till och med en gammal räv som jag lyssna.
Tycker ni att jag överdriver? Tänk efter själv hur många gånger går ni in på Aftonbladet DN eller eran lokala tidningar
och läser om någon bomb eller mord? Nu är de visserligen så att tidningar vet att negativa nyheter säljer mer
än positiva pågrunds egenskap att människor har en stor aptit för skadeglädje.
Skadeglädje är den enda sanna glädje brukar man säga ibland. Undrar om de är den enda glädje vi kommer få uppleva om
100 år.
Otäckt eller hur?
Clemme
Oj mannen börjar bli djup.
Den som sa att människan skulle ta kål på sig själva, alltså få hela jorden att gå under måste ha varit väldigt långt före sin tid.
De känns som de hela började med 9/11 mot twin tower och sen har bara fortsatt.
Ingen fick ju tag i Osama Bin Laden utan bara Saddam Hussein tillfångatogs.
Nu känns de som vardagsmat när man läser artiklar och tidningar om attacker hit och dit självmordsbombare här mord där borta.


De är sjukt att de inte förvånar en längre utan de är som sagt numera vardagsmat.
Vart har världen kommit idag?
De är inte så att vi står och stampar på ett och samma ställe utan vi utvecklas på ett otäckt sidospår. Jag betvivlar att mina barn som jag hoppas få i framtiden långt framöver kommer kunna leva tills dem är 70 år utan att leva i skräck sista åren över att någon som ska bomba eller mörda dem.
Jag har aldrig varit för naturen och de här med "grön miljö" men skulle någon få slut på allt mördande och bombade så skulle till och med en gammal räv som jag lyssna.

Tycker ni att jag överdriver? Tänk efter själv hur många gånger går ni in på Aftonbladet DN eller eran lokala tidningar och läser om någon bomb eller mord?

Nu är de visserligen så att tidningar vet att negativa nyheter säljer mer än positiva pågrunds egenskap att människor har en stor aptit för skadeglädje.
Skadeglädje är den enda sanna glädje brukar man säga ibland.
Undrar om de är den enda glädje vi kommer få uppleva om 100 år.
Otäckt eller hur?
Clemme

Kommentarer
Postat av: ?

Allt det här grundar ju i girighet. T.ex kriget i Afganhistan och Irak. I Irak t.ex sa USA att dom funnit massförstörelsevapen(vilket inte fanns) bara för att få tag i oljan. Och även samma sak i Afganhistan och där använde de sig även av sitt "War against terror". Ta dig en kik på filmerna 9/11 och Zeitgeist så ska du nog även få en annan blick på hur World Trade Center tragedin gick till. En annan sak som skulle förbättra världen skulle vara att få bort all religion i världen, för det är nog den som i grund och botten står för mest osämja och elände i världen.Förstår inte heller hur du får in miljön i detta? Och hur du inte kan bry dig om den är ju en ännu större fråga?

2011-01-07 @ 12:08:44
Postat av: clemme

Alltså hur de gick till från början har jag förstått har med oljan och deras jakt på massförstörelsevapen.

De visste jag reda,n men de jag syftar på att de började eskalera i och med 9/11.



Att få bort religion kommer aldrig kunna gå. Att jag själv är troende och vilja få bort religion är varken logiskt eller finns på världskartan.

Om man inte hade sin tro på någon där uppe hjälper en i riktigt svåra stunder, så finns de väldigt många människor som skulle få de ännu värre. Tro gör mkt på gott och ont men mest på gott. Så ta bort något som gör mer nytta än onytta känns fel.



Jag fick in miljön i de här, eftersom dem som känner mig vet att jag har aldrig, kommer aldrig riktigt bry mig om miljön. Var aldrig intresserad från början och mer när folk försöker pracka på en saker om miljö ju mer ointresserad blev jag, åh där är jag nu.



Men ska faktiskt ta och kolla in 9/11 filmerna när jag får möjligt tack för de tipset iaf.

Men de känns som ändå som de här kommer aldrig att sluta förrän flera människor på toppen slutar vara så giriga eller att en tredje del av jordens befolkning försvunnit, åh man har insett vad man har gjort.

2011-01-07 @ 13:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback