Maj sammanfattning av en månad som inte hände något eller ????

Oj blogginlägg de var ju ett tag sen.

Tänkte bara lite snabbt uppdatera er på vad jag gör nuförtiden.

Jo de började i april att min avslutningsperiod på Skistar gick till sitt slut och de var en underbar avslutning med vänner och flera där man fick en fin lite round up.
Sedan i Maj så flyttade jag tillbaks till Östersund där jag var hemma i 4 timmar innan jag flög upp till umeå för att fortsätta med Buss hela vägen upp till lycksele. Lätt den dyraste någonsin bara för att jag var tvungen att barnvakt åt mina små systrar. Men så kan de vara ibland.
Iaf så hade jag fina dagar hemma i lycksele och de är på något sätt otroligt svårt att förstå att mina små systrar har vuxit upp. De är inte upp till min midja längre utan dem når nästan mina axlar nu. Kan tala för sig och man har väl börjat anpassa språket också efter deras ålder. Åren går fort må man säga.

Har upptäckt att man själv om två månader fyller 25 år och de är lite konstigt för när folk undrar hur gammal man är så börjar man undvika de lite grann. Säger att man är över 20 men inte så mkt mer än så. Nu är inte 24 så gammalt egentligen men jag antar åldersnojan börjar redan i den åldern.

Sen kom jag tillbaks till Östersund och de lugna semesterlivet började där jag började ta de lugnt tills på fredagen då jag och Mister Söderberg flög ner till Malmö för att ta de lugnt och njuta av Skåne livet. De var en skön och härlig helg där vi träffade lite olika folk, men förvånansvärt lite skånsk folk eller så var deras dialekt ganska förståeligt bara. Vi passade på att ta tåget över bron för att se de danska huvudstaden Köpenhamn och ja må säga de var en häftig stad. Mycket bra affärer och skön atmosfär så tyckte jag de verkar vara skön stad att hänga i när man har tid över. Vi hade lite tur denna dag då vi gick in i affär där jag tvingande Fredrik att köpa en t-shirt och precis när han skulle betala så övertalade kassörskan oss att spela en match i bordsfotboll.
Ni vet en sådan fotboll som man hade i vänner som Joey och Chandler spelade mot varandra.

Iaf i potten låg en gratis t-shirt och oturligtvis så förlorade jag kampen mot Fredrik och han van en extra t-shirt utöver den han nu köpte. Sen när han betalade så hade kassörskan ännu en överraskning åt oss. Bakom oss låg de en balja med bärs som vi fick ta av när vi lämnade affären. Otroligt sånt skulle aldrig hända oss i Sverige i och med vi har monopol men på de stora hela var de en kul. Fotnot bärsen var på 4,9 % så de var inte folköl dem bjöd på.
En annan sak var tjejerna flörtade lite ogenerat på stan lite kul grej för lite blyga norrlänningar att uppleva på stan.

Kom tillbaks från Malmö helgen och var beredd på en veckas semester. Men så blev jag inkallad på båda mina jobb och en vecka i semester slutade med arbete i 54 timmar istället på 5 dagar. En fulltids arbetsvecka är 40 timmar så ni förstår att jag jobbade mkt då.

Ja nu tänker jag inte skriva så mycket mer eftersom ni bör vara trötta här nere men kom ihåg en sak om ni är deppiga.
Kolla i spegeln och inse denna grej. Hur deprimerande ni än är , så finns de alltid någon annan som har de värre och bor ni i Norrland så ska ni vara djupt överlyckliga för ni har något som inte dem andra har.
Gott tålamod och Snö.

Ha de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback