Barnen och min käft.

Spänningen stiger.

Efter halvlunkat igenom hela februari halva mars börja de äntligen klarna borta i horisonten.
Nu har jag i alla fall börjat sondera terrängen lite grann och kommit fram till att jag behöver göra något drastiskt till höst.

Men mer om de senare.
Idag har jag vart hos tandläkarn en unik upplevelse som alla människor bör uppleva. Jag var väl rättare sagt varit hos tandhygienisten och efter vart där i en halvtimme kändes de som jag blivit misshandlad i munnen. De var en stor orättvisa som utskåpades mellan tand 1-25. Vet inte exakt hur många tänder man har i munnen, men jag låtsas de var mellan 1-25.

På något sätt kom jag tillbaks till Östersund för att känna att jag lever, inte bara har en drömvärld där borta i Åre. Dem senaste dagarna har flutit på bra, jobbat åkt lite efter jobbet fjantat omkring sig såsom vi liftvärdar är riktigt bra på att göra. Underskatta inte barnasinnet de är nog de vi använder mest där uppe i Åre.
Träffar på barn varje dag som är antingen jätteglada eller oerhört griniga. Dem har typ bara en on och off knapp.
De bästa med vårt jobb är att träffa barn som har en hög sockernivå. Då är både föräldrarna lugna och barnen pigga.

De är nu den glassiga delen börjar. Folk som kommenterar du har de rätt bra osv. Jag ska inte ljuga de är jävligt nice, men gudar ska veta att ni frågade inte oss om de var glassigt i december januari när de var cirka -20 -25 grader ute. Då var de hårt och svårt må jag säga. Men efter 3 månader slit i jobbig kyla och dålig snö så har lyckan äntligen vänt åt vårat håll. Nu ska vi njuta av dessa 4-5 veckor kvar och se till att de är blir den bästa våren någonsin i Åre.
Och efter de blir de en efterlängtat flytt iaf för mig tillbaks till Östersund för lite fotboll och skön sommar.

Mvh Clemme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback