Dagen före Morgondagen som är tung och avgörande.

Då var de måndag igen.
Kollade på termometern idag och igår de ligger runt minus 4-6 grader.
Känns på något sätt att den värsta delen av vintern har redan passerat och nu är de bara njuta lagom kalla vintern i norr på runt minus 10-15 grader.
Precis efter jag hade konstaterat detta så slog jag på datorn och som vanligt in på dn.se och givetvis var de nyhet om att vädret har mildrats. Tänka sig jag ligger på samma nivå som meteorologerna.

Ihelgen har jag haft Beo och Maggan på besök första gången jag faktiskt bjudit hem dem till mig och de slutade riktigt bra. Hade snabb städat lyan och laga mat åt dem alla (glömde nämna Hanna min storasyster kom ju)och vi satt prata hade de trevligt.
Ska också på korgboll som Beo brukar säga på fredag.

Men imorgon är dagen jag har fruktat så länge, men känt att jag måste ta tag i. Åker iväg till Stockholm, runt kl.7 på morgonen och kommer hem till Östersund på onsdag kväll. Efter den dagen då vet jag kanske vad jag ska bli i framtiden. Bara hålla tummarna att jag lyckas.


Häromdagen lästa jag artikel på wendela, (jag vet pinsamt, men rubriken lockade) aftonbladets sex och skvaller del iaf så stod om vad tjejer gillar för killar och vad dem inte gillar hos killar.
De roliga var när man läste artikel så insåg man en sak.
De är verkligen skrivet av en tjej som skriver precis så som tjejer vill ha, men inte beter sig i verkligheten. För de är verkligen inte så i verkligheten.
De kunde man också läsa i kommentarerna där under, där ordvalet varierande mellan oförskämt språk och välvårdat men kontentan var desamma.
Artikeln var inte riktigt verklighetsförankrad.
Försökte länka men hittade inte artikel just nu men de handlade om att tjejer inte vill ha ego-trippade killar med mera, utan bara snälla killar.
Ska leta reda på länken tills nästa gång.
Nu ska jag fokusera inför morgondagen. De här blir tungt men givande.

Ciao Clemme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback