Glitter och glamour, men är de verkligen så?

Känner att jag borde uppdatera igen. Skriver jag enformigt? De är dem frågorna jag ställer mig ibland när dags att ta bladet ifrån munnen dela ut lite visdom till människorna som framför sina skärmar vill få en glimt av mitt liv.

Vill väldigt gärna få mitt liv att låta glamoröst, men jag ska göra er besvikna. De är inte glamoröst utan, de är bara underbart just nu iaf på ett ungefär.

Nu är vi en bit in i februari och jag "kämpar på" med teorin till körkortet samtidigt som jag äntligen har börjat jobba. De är skönt att vara tillbaks i Åre, de är liksom något i de här dragningskraften som gör att jag alltid vill vara här på vintrarna och kan liksom inte slippa undan säsongslivet.

De är vintern i sig att slippa höra allt jävla gnäll om vintern är här kan de inte bli sommar, som man lätt hör i sin egna hemstad, fast okej jag är så dum att jag bosätte mig i Norrland ihop om att få sol & sommar året om.
Jag vet de finns undantag folk som inte kan flytta pågrund av familj och sånt, men ni förstår min poäng. De är alltför många som klagar utan göra någonting åt de.

Ibland känner jag att när man förklarar för folk som är gäster här i Åre eller ens kompisar där hemma att man berättar väldigt gärna glitter och glamour om sitt jobb här uppe, samt hela livet men man får inte med baksidan av de hela.
De kan framstå som vårt jobb är väldigt enkelt, men vi är ju här för vi bäst av dem som sökte och de är väldigt väldigt många som söker. Vi jobbar hårt de är ju inte alltid lätt att hålla masken uppe hela dagarna, men de gör vi ändå för vi ska ju ändå leverera "minnesvärda upplevelser".

Så när man tänker tillbaks på Säsongen som varit och förklarar allting klart att man minns bäst, kompisarna ,festandet, åkningen men glöm inte en sak bara. De hårda jobbet ni faktiskt lägger ner för att ge våra gäster, kompisar de bästa dem kan få här uppe som inte finns där dem annars bor.

Clemme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback