Försvinnande fort Februari

Oj oj oj.
Snart har en hel månad gått sedan jag kom upp till Åre bara, sista veckan av februari återstår.
Vet inte om ni har förstått de här med MIN blogg, men jag skriver lite av helt enkelt personliga tankar som jag kan tänkas dela med mig till världen.
Så ni får ta de jag skriver med nypa salt och gott humör.
Vad ska man säga om tiden i Åre? Jag har varit uppe och åkt bräda älskar de fortfarande som de vore första dagen igår. Man ser gästerna dag ut och dag in nybörjare experter och tänker jag har varit i deras situationer och vissa tänker man så där bra skulle jag också vilja va.
Men jag känner på något sätt att jag har svårt att ta tag i saker, vilket har inneburit att jag på morgonen inte kliver upp förrän absolut sista sekund och skyndar igenom morgonrutinen.

Men sen när man kommer ut i backen då jäklar då njuter man av att man faktiskt gör något roligt och bra på snön som ALLTID kommer under vintern. Inte som många andra bekanta som bara beklagar sig över snön och önskar att sommaren vore här. Men de där kommer jag inte gå in på idag. Jag åker snowboard i princip exakt varje dag kanske 2-3 timmar och jag känner att de börja sätta sig lite grann. Backar som förut var lite branta börja kännas lätta och liftarna börja kännas enormt sega eftersom man vill bara ut i backen igen.
Glädjen att vara ute varje dag har faktiskt gjort mig mer motiverad att gå vidare i liften.

Var sak har sin tid och nu har även jag insett även om de de dröjde 5 dagar in på jobbet att de är dags att gå vidare så i år blir de min sista säsong här i Åre. Ska ta stadga mig genom att börja studera och därmed går 5-6 års tjat från Mor min i graven emot lyckligare tidigare där jag ska till slut försöka hitta ett fast och stabilt jobb.

Har jag blivit gammal kan man undra? Dem som verkligen känner mig vet hur impulsiv jag kan och är undrar om jag verkligen kommer klara av de här. Jag tror faktiskt de är dem som är mest impulsiva och testar olika saker mycket under sin korta ungdoms år, som finner ro emot 30 års åldern och börjar stadgar sig. De är ju dem som vet vad som finns på andra sidan gräset och vet hur mycket stabilt liv betyder för en.
Nä nu ska jag vara lite barnslig och spela lite tv-spel istället för att gå ut på krogen. Känner på mig att jag kommer få grått hår snart som pontus hade sagt.

Fortsättning följer under mars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback