Jobb och privatliv i total mörker.

Mysigt.

Jag de är precis vad jag skulle kunna beskriva de jag har haft den senaste veckorna.
Jobb och mer jobb här uppe i Åre där de vart sol ena stunden för att sedan regnat.
Men inget kan stoppa oss liftvärdar att hela tiden visa glädje inför gästerna. De är trots allt snart slut på en lång lång säsong men kyla som man inte trodde fanns kvar och glädje i sammanträffar med andra liftvärdar som man inte ser någon annanstans. Jag skulle säga sammanhållningen i Åre Björnen möter man inte ofta ute på arbetsplats.

Efter tre säsonger uppe i Åre och andra diverse arbetsplatser både i Östersund och Norge vet jag exakt vad jag talar om när jag säger vi som jobbar i Åre är ett speciellt släkte. Ingen av oss är speciellt normala och de är just de som gör de här underbart att jobba här uppe. Om du tar var och en person för sig och flyttar till en annan arbetsplats så tror jag dem skulle verkligen utmärka sig som underhållande rolig och duktig. Om du sen sätter ihop de till en 18 manna gäng så förstår du kanske hur allting skulle kunna fucka ur sig, men på något sätt håller vi ihop de.
Vi har visserligen en grym chef som håller koll på oss ( den bästa chefen jag haft någonsin) men vi är väldigt ansvarstagna allihoppa.

Nog om jobb. Denna vecka har börjat oerhört bra jag har varit jävligt effektiv spenderat en timme på att söka jobb, just nu medans jag är i Östersund eftersom jag är ledig i 4 dagar i sträck. Vilket gör att jag kan leva enligt mitt nya motto som är "Den lätta vägen är den rätta vägen".Folk säger att jag är lat, men jag anser mig smart som oftast väljer den lätta vägen och väldigt sälllan blir missnöjd. Varför göra de svårt för sig när de enkla kan göra en väldigt nöjd.

De fungerar även på privatlivet också den här mottot.
Jag har blivit gammal nog att jag är trött på alla lekar att försöka spela svårflirtad och sen bli missnöjd över den andra inte anstränger sig tillräckligt.
Nu kör jag ärligt är härligt metoden. Jag säger exakt vad jag tycker och tänker åh folk får stå ut med de.

Vad tycker ni som läser? Gör jag rätt som kör ärligt är härligt metoden? Eller föredrar ni spela svårflirtad och leka en massa lekar för att komma fram till att ni faktiskt kanske gillar varandra?

Skriv en kommentar och säg vad ni tycker. Eller helt enkelt skriv till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback